Alla inlägg den 2 februari 2014

Av ostratorpsgard - 2 februari 2014 16:45

Började dagen med att ta en lååång sovmorgon :)

Blev en jätte-onyttig brunch bestående av kebabtallrik som var över från igår. Mängder av kaffe och så bar det av till stallet.


Jag och Poetry har haft en hel del problem med att vara i stallet själva utan att hon ska bli jättenervös och okontaktbar. Men idag gick det superbra! jag har varit jättehård ett bra tag med att inte röra en minsta hov och stå still vid en och samma stolpe hela tiden. Backa tillbaka om rätta om hon rört sig och det verkar ju ha gett resultat :D

Kändes helt underbart att fixa iordning en häst som faktiskt brydde sig om mig och inte allt annat eller de andra hästarna! Till och med när jag skulle sitta upp stod hon still!


Det blev en ridtur på 1 timme idag, tränade mycket galopp-fattningar och det börjar ta sig det också. Så underbart att galoppera i snön, så får ju passa på idag när den fortfarande fanns kvar. Det tråkiga är ju att nu när det töar så kommer alla JÄTTELÄSKIGA grenar, pinnar och stenar som finns på marken fram igen och då måste man bli rädd för dom igen... Suck ;)

Min lilla pärla blev svettig och fick både fleece och regntäcke på sig när vi kom tillbaka, tror hon tyckte det var mysigt med varma kläder när hon gick till hagen.

Lite lunch till alla hästarna, mocka och fixa klart inför natten och så åkte jag hem igen.


Tog ut Kula en runda på åkern här hemma - spårade godisar, tränade inkall och busade i snön :) Sååå lycklig vovve!

Jonas har jagat med Zenta idag, hon tog upp två rävar och har drivit dom jättefint!

Nu är dom påväg hem, så ska vi ägna kvällen åt att laga mat och pyssla i gästrummet.


Fin dag - nöjd tjej :D

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards