Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

Träning, Zenta och möten

Av ostratorpsgard - 9 februari 2014 08:09

  Veckans träning har gått bra! Bus i den lilla snön som fanns och fina galoppfattningar i skogen :) Igår fick vi till ett litet bock-språng av lycka men annars har vi hållt oss på marken :) Tyvärr är ju de fina långa ridvägarna hala och slaskiga så jag hoppas det går fort nu men att det försvinner och att tjäl-lossningen går över! Hittade en del farliga och riktigt djupa hål mitt i vägarna igår, trampa ner i ett sånt hade ju inte varit grannt... (bilden är från i höstas)

Zenta har fått jaga räv en hel del också, då blir man trött och kan sova nästan hur som helst! Igår drev hon räv 3 timmar i sträck :)

Vi hade gäster igår och de tyckte helt klart också att vi skulle ta en kull valpar trots att vi inte gjort jaktprov än. Och vi kanske till och med har en hanhund på G som skulle passa fint :)


    Idag kommer jag sitta på möten hela dagen men ridklubben . På förmiddagen ska vi ha "framtidsdag" och ska gå igenom, fundera över och komma på hur vi vill ha klubben i framtiden :)

nåär det slutat så går det 1,5 timme och sen så blir det årsmöte.

Laddar inför detta med Go´- frukost ;)

 
 
Ingen bild

Lynn

9 februari 2014 09:00

Hej Hanna! Fin blogg du har!
Vi har en han hund som är riktigt bra om ni vill ta valpar ;). Han är utagen till räv sms och förra året fick han högst poäng av alla rävhundar i Sverige på jaktprovet. Tyvärr kan han ha lite fel på höften men absolut ingenting som märks! :).
Kram / Lynn.

ostratorpsgard

13 februari 2014 15:24

Hej! Tack :)
Vi har förhoppningsvis en hane på G, men jag ska åka och träffa den först och se...
okej, är det en schiller också? har han några valpar efter sig sen innan? och vart finns ni?
/Hanna

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ostratorpsgard - 13 februari 2014 15:25


    Igår hade jag ett fin fint joggingpass men Poetry i månskenet :) Tog en sväng på 8,5km. blev två stycken 15min jogg på grusväg och däremellan var det powerwalk på asfalt. När vi kom tillbaka var det havre på menyn, men hon gillar inte ri...

Av ostratorpsgard - 6 februari 2014 15:54

Äntligen förstod jag mig på hur jag la upp bilder i inläggen!Får tacka snälla storebror för telefon-supporten igår kväll ;)Så nu kommer en liten kort presentation som skulle varit mitt första inlägg egentligen:   Jag, Hanna, född september 92, Kan ...

Av ostratorpsgard - 2 februari 2014 16:45

Började dagen med att ta en lååång sovmorgon :) Blev en jätte-onyttig brunch bestående av kebabtallrik som var över från igår. Mängder av kaffe och så bar det av till stallet.   Jag och Poetry har haft en hel del problem med att vara i stallet ...

Av ostratorpsgard - 31 januari 2014 14:34

Planering är A och O På jobbet har det kännts som kaos hela veckan. startat tjuvlarm, omplanering, finns ingen planering, stress, irritation och dålig kommunikation. Det har gjort mig helt slut på eftermiddagarna, så inte speciellt mycket ridni...

Av ostratorpsgard - 27 januari 2014 16:48

Häromdagen funderade jag över vad jag gör egentligen, om jag kommer till skott med det jag vill eller om jag bara tänker och inte gör något av det. Att "jag-gör-aldrig-någonting" -känslan kommer till mig lite titt som tätt kan jag inte hålla undan så...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards