Alla inlägg under januari 2014

Av ostratorpsgard - 31 januari 2014 14:34

Planering är A och O

På jobbet har det kännts som kaos hela veckan.

startat tjuvlarm, omplanering, finns ingen planering, stress, irritation och dålig kommunikation.

Det har gjort mig helt slut på eftermiddagarna, så inte speciellt mycket ridning. men var på Börjes igår och köpte nya broddar och boots till Poetry.

Nu ska jag strax ut på en snöig ridtur och imorgon börjar hårdträningen! :)


Sen blir det kvällen med matlagning, kanske lite god dricka och ta det lugnt, möjligen framför Tv:n. Skönt att Jonas tar fåren och vovvarna när han kommer hem!


Dagens tips får bli: Är inte smörgås med mimosasallad eller liknande när du kör bil - det blir kladdigt!

Av ostratorpsgard - 27 januari 2014 16:48

Häromdagen funderade jag över vad jag gör egentligen, om jag kommer till skott med det jag vill eller om jag bara tänker och inte gör något av det. Att "jag-gör-aldrig-någonting" -känslan kommer till mig lite titt som tätt kan jag inte hålla undan så tänkte därför gå igenom för mig själv lite grann vad jag gjorde med mitt 2013 :) Låt se:

Januari och februari
- började 2013 som nyförlovad, (25/12-2012 för att vara exakt)
- det var månader bestående av packning av flyttkartonger!

Mars och April
- 9:e mars gick vårt första flyttlass mot nya huset :) Det var en så fantastisk känsla även fast inte alla papper var helt klara förens den 10 APRIL!! och den dagen då det skrevs så var jag så glad att jag grät en liten skvätt, jag och Jonas hade köpt vår egna lilla gård på 10ha. helt galet egentligen för att vara 21 år gamla båda två ;)
- Mina första lamm flyttade in ganska direkt, två små nappflaske-bebisar från gården där jag har hästen nu. Tyvärr försvann de för mig med kort tid emellan, det var några jobbiga dagar fast jag gjorde allt jag kunde och visste att dom var svaga redan från början...
I samma veva började vi renovera lite sakta i vårt blivande sovrum.
 
Maj
- Sen kom Maj.. Våren, pollen och jag bestämde mig för att ta hand om två nya små lammbebisar, vilka jag hämtade hem den 10 maj - så lycklig!! Tills jag precis skulle svänga in på vår uppfart och sen min älskade lilla katt ligga påkörd i diket, han var redan död, fortfarande varm men omöjlig att rädda.. Då rasade mina känslor och jag gick in i någon form av mindre depression.. Allt var lixom meningslöst!

Men livet fick ju såklart gå vidare, uppfostrade min kviga som jag köpt från jobbet, matade mina lamm och försökte att inte tänka så mycket :)


Juni, Juli och Augusti
Gick lika fort som sommrar brukar göra
badtunna med min härliga familj på Aspö, husrenovering och vänner :)
så kom sorgen igen, 10 år sedan mamma gick bort, saknar så otroligt mycket och tänker på henne hela tiden!
Bytte sorgekänslorna mot extrem glädje den 7 JULI då Poetry stod för sörsta gången på stallbacken :) Då för 1 månads prov, men jag hade redan då bestämt mig :) och den 1 Augusti blev hon MIN! :D


Ena vovven, schillerstövaren Senta (Kajsa Kavat) stäldes ut och fick helt OK med poäng, slutade som "Very Good" och gick glada hem med ett fint diplom :)

Sen hamnade jag på sjukhus igen, likadant som året innan, nålar - ingen mat och massa jäkla prover.. Suck.


September och Oktober flöt mest på de också.
hästen - huset - jobba, sa upp mig från jobbet på mjölkgården och gick hem sista sep. Ett beslut som var väldigt jobbigt att ta men hälsan fick gå före. saknar fortfarande kossorna!


Någonstans här kom vår lilla fårbesättning på plats också :)


Gick hemma i 2,5 månad. blev nekad ersättning från a-kassan men försökte klara mig så gott som det gick ändå. fick ju snåla väldigt bra och vara lycklig över sparkontot som jag hade..


den 5:e december fick jag tillslut ett nytt jobb och kände att nu jäklar, så går det framåt igen :D

 Jobb - hemma - häst - fåren och allt där emellan,

men nu är vi på nästa år, 2014. Vad händer nu? antagligen ett fint år med mycket på schemat varje dag! Hoppas inte på några sjukhusbesök eller svåra nedgångar. Tar nya tag och kör för fullt :)


Hej och hå, Häng på!

Av ostratorpsgard - 25 januari 2014 10:18

Ja, då har även jag skaffat mig en liten blogg.
Kommer använda denna till att skriva av mig om allt som händer i mitt liv,
motgångar - framgångar - toppar och dalar :)

Det kommer bli mycket skriverier om min lilla gård, husrenovering, fåruppfödningen och såklart en massa om hästen och hundarna! och så kan tänka mig att det kommer bli inslag av en hel del mat, träning och hälsa också :)
Alltså mitt lilla liv i allmänhet ;)

Följ med om du vill!

Hejsvejs
/ Hanna

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2014 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards